E-mail marketing blog

6 "instant" nasvetov za uspešno e-mail kampanjo

18. februar 2009

E-mail marketing (trženje s pomočjo elektronske pošte) je v izredno kratkem času postal daleč najuspešnejše marketinško orodje. Ena njegovih bistvenih prednosti je, da ga lahko uporabljajo prav vsa podjetja, ne glede na dejavnost in model poslovanja. V zagovor tej trditvi naj navedemo podatek ameriške Zveze za direktni marketing (Direct Marketing Association), ki ugotavlja, da je povrnitev investicije e-mail marketinga 57,25$ na vsak vloženi dolar. To predstavlja kar 150% učinkovitost glede na ostala spletna marketinška orodja.

Vendar e-mail marketing ni učinkovit sam po sebi. Za njegovo učinkovitejšo izrabo je potrebno nekaj osnovnega znanja. Zato vam predstavljamo 6 kratkih nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri še učinkovitejšem izrabljanju tega marketinškega orodja.

1. Določitev ciljne skupine

Pa začnimo na začetku.
Preden pričnete načrtovati strategijo in vsebino svoje marketinške kampanje, je potrebno določiti, komu je vaš izdelek namenjen. Za razliko od klasičnega oglaševanja, pri katerem je določitev ciljne skupine potrebna zaradi izbire primernega medija, je pri e-mail marketingu to pomembno predvsem zaradi vsebine sporočila in sloga, v katerem je le-to posredovano. Na tem mestu bi vas radi opozorili, da ni pomembno le, kdo bo izdelek, ki ga želite ponuditi, uporabljal, temveč tudi kdo ima vpliv nad odločitvijo za nakup vašega proizvoda.

Ali nimajo vpliva nad nakupom moževega avtomobila tudi njegova žena in otroci?

2. Izgradnja baze e-mail naslovov

Bistvenega pomena za izvedbo uspešne e-mail kampanje je, da postanete lastnik primerne baze e-mail naslovov. Vendar bodite pozorni! Slovenska zakonodaja je na tem področju izredno stroga, zato si baze ne morete kupiti. Ne ustrašite se. Res je, da ne bo sestavljena čez noč, vendar postopek še zdaleč ni zahteven.

Najlažji način za sestavitev baze je, da ponudite svojim strankam obrazec, v katerega vpišejo svoje podatke. To lahko storite tako v vaši trgovini kot tudi na svoji spletni strani. Odziv strank je lahko zelo dober, mogoče pa ga je izboljšati, če stranki za njene podatke ponudite nekaj v zameno. Morda drobno darilo, ugodnost ali brezplačni nasvet. Izjemno učinkovit način je tudi organizacija nagradne igre. Tako vam bodo stranke z veseljem zaupale svoje osnovne podatke. Vendar ne zahtevajte preveč informacij naenkrat, saj se lahko hitro zgodi, da se bodo stranke med izpolnjevanjem premislile ali pa vam podale napačne podatke, samo da bodo zadostile zahtevam sodelovanja.

Bazo e-mail naslovov je potrebno občasno obnavljati. V vsako sporočilo vključite tudi povezavo za preprosto odjavo od prejemanja novic, saj boste v primeru pošiljanja sporočil strankam, ki jih ne želijo več prejemati, naredili več škode kot koristi.

3. Izdelava prodajnega pisma

Izdelava prodajnega pisma je verjetno najpomembnejši korak na poti do uspešne izvedbe e-mail kampanje. Vsebina in slog pisma ter v njem uporabljene tehnike pisanja lahko bistveno spremenijo rezultat celotne kampanje. Glede na objavljene analize se uspešnost prodajnih pisem razpenja med nekaj desetinkami odstotka in 60% uspešnostjo. Prodajno pismo najprej testirajte med sodelavci, ki naj vam sporočijo svoje pripombe in predloge. Njegovo vsebino lahko testirate tudi tako, da jo delno spreminjate z vsako kampanjo in merite učinke.

Najpomembnejši del prodajnega pisma je naslov. V primeru elektronske pošte je to besedilo, vpisano v polju Zadeva (Subject). Izkušnje kažejo, da več kot 90% naslovnikov odločitev o tem, ali naj sporočilo odpre ali še neprebrano vrže v koš, sprejme na podlagi naslova. Dober naslov ima zato bistven vpliv na uspeh ali neuspeh e-mail kampanje. Tako kot samo vsebino pisma je zato priporočljivo testirati tudi njegov naslov, kar lahko preprosto storite z objavo alternativnih možnosti na vaši spletni strani in merite odzivnost.

4. Oblikovanje in pošiljanje sporočil

Prodajno pismo lahko z uporabo elektronske pošte odpošljete v preprosti tekstovni obliki. Vendar so rezultati še veliko boljši, če je sporočilo odposlano v HTML obliki, saj le-ta lahko vsebuje slike in ostale oblikovne elemente. Podjetje iLab d.o.o. je zato izdelalo spletno aplikacijo iMailer. Ta vam omogoča preprosto oblikovanje tudi najzahtevnejših HTML sporočil in njihovo odpošiljanje na neomejeno število e-mail naslovov. Z njeno uporabo lahko sami na preprost način sestavite profesionalno oblikovana elektronska sporočila, urejate seznam prejemnikov, načrtujete kampanje in spremljate poročila o njihovi uspešnosti.

5. Analiza rezultatov

Spremljanje uspešnosti e-mail kampanje in natančna analiza rezultatov sta ključnega pomena za vrednotenje njenih učinkov. Z uporabo iMailerja lahko natančno spremljate število uspešno dostavljenih elektronskih sporočil, koliko jih je bilo odprtih in koliko naslovnikov je sporočilo prepričalo v nadaljnje poizvedovanje o vaši ponudbi.

Na podlagi teh podatkov boste lažje načrtovali in prilagajali vsebine ter oblike prihodnjih sporočil, prodajnih aktivnosti in strategije. S tem pa bo olajšano tudi iskanje najboljšega prodajnega pristopa. In še nasvet, ko ga najdete, se ga držite, dokler vam nosi željene rezultate. Prodajno pismo časopisa Wall Street Journal, po mnenju mnogih najuspešnejše prodajno pismo vseh časov, so nespremenjeno uporabljali polnih 29 let.

6. Ponavljanje kampanj

Se še spomnite, kako je učiteljica v šoli nenehno ponavljala stavek: "Ponavljajte, ponavljajte in ponavljajte..."? Skrivnost uspeha vsake marketinške kampanje leži prav v njenem periodičnem ponavljanju. To je pomembno zaradi "čistilnega učinka" spanca. Zaradi prevelikega števila dnevno sprejetih informacij so se človeški možgani prilagodili tako, da vsako noč pomedejo smeti, ki so se v njih nabrale čez dan. Upate trditi, da vaše sporočilo ne bo počiščeno?

Vendar v pogostosti e-mail kampanj ne pretiravajte. Raje gradite na dolgotrajnem odnosu in ne poskušajte bralca vaših pisem spremeniti v zvestega kupca že v enem tednu. Primeren cikel za pošiljanje e-novic (newsletter) je običajno med 7 dnevi in 1 mesecem. S tem se tudi izognete pošiljanju za bralca nepotrebnih informacij, saj bi bil učinek, ki bi ga dosegli, ravno nasproten od željenega.

Ponavljanje e-mail kampanj je pomembno še iz enega razloga. S tedenskimi novicami ali obvestili boste s svojimi strankami gradili in negovali odnos, ki bo temeljil na poznanstvu in zaupanju, s čimer boste pridobili stranko, ki se bo rada vračala k vam in posledično tudi več potrošila.

Prijava

Hitri kontakti

Oddaljena pomoč

Reklamna sporočila:

Brezplačna demonstracija